Podwyżki w Krakowie – moje zdanie.

Kilka dni temu ukazał się artykuł na temat możliwych podwyżek opłat w 2014 roku (znajdziesz go tutaj). Wynika z niego, że czekają nas wyższe rachunki za wodę, ścieki, ogrzewanie, a także wyższe podatki od nieruchomości… Miasto tłumaczy to koniecznością modernizacji, inwestowania, bilansowania budżetu i zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Zadłużenie wynosi około 2 miliardy złotych (2 000 000 000 zł) (artykuł o tym znajdziesz tutaj). Są to kredyty zaciągnięte zapewne w głównie w bankach komercyjnych, które kosztują nas bardzo wiele. Aby je spłacić, podnoszone są podatki. Już dawno temu pisałem o moim osobistym przypadku – Podatki po krakowsku – kiedy to podatek od nieruchomości, którą zamieszkuję wzrósł ponad dwukrotnie. W końcu ktoś musi te kredyty spłacać!

Bardzo mnie to drażni, że ktoś zaciąga kredyty, które potem ja będę spłacać. A gdyby tak wszyscy zaczęli wyznawać zasadę, że nie wydaje się więcej pieniędzy niż się posiada? Byłbym za. Do gustu przypadła mi wypowiedź brytyjskiego europosła, którą zamieszczam poniżej.

Skomentuj

