LightAir – oczyszczacz powietrza – test.

Dystrybutor urządzeń szwedzkiej firmy LightAir poprosił mnie o przeprowadzenie subiektywnego testu urządzenia LightAir Surface. Dziś otrzymałem oczyszczacz. Przez najbliższy miesiąc będę go sprawdzać. Zostałem zapewniony o jego skuteczności i mam wielką ochotę to zweryfikować 🙂

Na razie zdążyłem go rozpakować i uruchomić. To, co natychmiast da się zauważyć to fakt, że urządzenie jest ciche, a ponieważ dodatkowo zapewnia efekty świetlne, to można uznać je za lampkę nocną 😉 i całkiem zapomnieć o tym, że głównym zadaniem jest oczyszczanie powietrza.

Urządzenie nie jest małe (duże też nie) i musi stać minimum 1 metr od ścian lub mebli. To powoduje, że wybór miejsca jego pracy trzeba przemyśleć, aby ciągle go nie przestawiać, choć nie stanowi to żadnego problemu: nie jest ciężkie.

Więcej informacji wkrótce.

light air surface

LightAir Surface w moim salonie 🙂

komentarzy 6 to “LightAir – oczyszczacz powietrza – test.”

  1. Jan JanJan Says:

    A na jaki czas pracy obliczony jest ten generator ozonu?? nie znalazłem żadnej informacji na stronie producenta.

    • brudnykrakow Says:

      Przede wszystkim nie jest to generator ozonu! Producent podaje, że ilość ozonu, którą emituje urządzenie jest niemierzalna, a co za tym idzie równa zero. Powołuje się przy tym na niezależne badania: http://www.lightair.com/source.php/1375065/VTT_Ozone%20Report_Aug07.pdf.

      W internecie znalazłem informację, że gwarancja na urządzenie obejmuje okres 12 miesięcy od daty zakupu. Potwierdzę to jeszcze u dystrybutora.

      Oczyszczacz jest zaprojektowany na długie lata działania. Producent zaleca jego ciągłe używanie (24h na dobę) oraz zapewnia, że urządzenie nie zawiera ruchomych części. Sądzę więc, że raz postawione i nie narażone na uszkodzenia mechaniczne, będzie działać bardzo długo.

      Na tej stronie więcej testów i certyfikatów: http://www.lightair.com/performance/test-reports/1502631-test-reports

      • Jan JanJan Says:

        Oczywiście chodziło mi o jonizator ..
        Jak jest z umiejscowieniem?? wiele osób pisze że odległość 1m jest grubo zaniżona.
        2 osoby napisały że generator przestał funkjonować po 3 misiącach.

      • brudnykrakow Says:

        Oczywiście, jak z każdym oczyszczaczem: im bardziej na środku pomieszczenia stoi tym jest lepiej. Ten 1 metr wydaje mi się wystarczający. Chodzi bardziej o to, żeby w pomieszczeniu zapewnić też ruch powietrza i żeby urządzenie nie było zasłonięte i mogło swobodnie wyłapywać brudne cząsteczki. Nie umiem wypowiedzieć się co do jego trwałości, nie znam tych opinii, o których piszesz. Testuję to urządzenie od 2 dni, póki co wszystko wydaje się być w porządku. Nie bardzo wiem, co tam może się popsuć i szczerze wątpię, że jakikolwiek producent chciałby budować swoją markę na urządzeniu, które nie działa jak należy. Tym bardziej świadczy o tym fakt, że ta firma działa na wielu rynkach od 10 lat, a technologia, którą sprzedaje jest przez nią opatentowana.

      • Jan JanJan Says:

        Czytałem komentarze na Amazonie, jest ich sporo.
        Na papierze wygląda fajnie, ale te patenty z jonizacją wiele producentów posiada w odświerzaczach..
        Byłem ciekaw informacji z trwałością tego generatora, bo są wiodący producenci oczyszczaczy którzy mówią o 2 latach pracy filtrów (a jak patrzę na mój wodny odświerzacz to trudno mi sobie wyobrazić pracę nawet przez rok)
        więc papier wszsystko przyjmie… czekam na więcej info po testach

        ps. masz odświerzacz to postaraj się je wymiennie potestować. Jeden z użytkowników z usa (manhattan) robił takei testy..

      • brudnykrakow Says:

        Papier oraz internet wszystko przyjmą, choć zwykle komentarz negatywny jest „szczerą” oceną, a pozytywny marną próbą producenta, który próbuje wszystkich oszukać (tak to jest odbierane). Mam do tego dystans, dlatego cieszę się, że mogę przez miesiąc sam używać to urządzenie. Nie mam profesjonalnych narzędzi do testów, dlatego wyznacznikiem będzie wygląd kolektora (im brudniejszy tym lepiej w tym przypadku). Co do trwałości to przez ten miesiąc pewnie się nie dowiem, ale wierz mi, że to urządzenie nie wygląda na takie, które miałoby się zaraz zepsuć, choć to oczywiście moja opinia. Teraz, po dwóch dniach kolektor już się zabrudził (!), a do tej pory pracuje w pomieszczeniu, w którym jednocześnie włączone jest drugie urządzenie (oczyszczacz wodny)! Swoją drogą – nie wiem czego używasz, ale jak patrzę na mój wodny oczyszczacz to wyobrażam sobie, że będzie działać całe lata, bo też nie widzę, co by się tam mogło zepsuć poza silniczkiem wiatraka… na razie używam go od czterech miesięcy przez 24 godziny na dobę i wszystko działa jak należy.


Skomentuj

